Wil je beter vindbaar worden in Google? Dan is de kans groot dat je al een beetje onderzoek naar zoekmachineoptimalisatie hebt gedaan. Je hoort dan vaak als eerst dat je de content op de website moet optimaliseren. Daarna hoor je vaak de term “linkbuilding” voorbij komen. Maar wat houdt die term precies in? Linkbuilding is eigenlijk niets meer dan ervoor zorgen dat er nieuwe linkverwijzingen naar je website ontstaan. Dat kun je op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld door ergens een waardevolle reactie te plaatsen en je eigen website daarin te benoemen. Wie serieus aan linkbuilding wilt doen, kan echter het best een linkbuilding specialist inschakelen. Zo kun je namelijk zeker zijn van de beste resultaten. Bovendien kan linkbuilding wanneer het verkeerd wordt uitgevoerd juist schadelijk zijn voor je ranking in Google.

Waarom linkbuilding op de juiste manier moet gebeuren

Google vindt het belangrijk dat websites organisch in de zoekmachine scoren. Linkverwijzingen tellen mee voor je ranking, omdat ze aantonen dat je website relevant is. Met een link zeggen mensen eigenlijk: “kijk eens op deze website, daar is interessante informatie te vinden”. Google kent verschillende manieren om te toetsen of je linkprofiel organisch is. Dat wil zeggen dat het algoritme van de zoekmachine erachter komt als jij je linkje simpelweg honderden keren ergens in de comments plaatst. Wie op een verkeerde manier aan linkbuilding doet, kan een Google Penalty krijgen. Je wordt dan juist minder goed vindbaar.

 

Schakel een marketingbureau in voor het beste resultaat

Wie zeker wil zijn van een goede linkbuilding-strategie, kan het best een online marketing bureau Amsterdam inschakelen. Een goed marketingbureau heeft vaak een breed netwerk, waardoor ze je links op meer websites kunnen plaatsen. Bovendien weet een kwalitatief marketingbureau als de beste hoe een organisch linkprofiel eruitziet. Er komt veel bij linkbuilding kijken en om die reden is het verstandig om het aan een marketingbureau over te laten. De specialisten van een marketingbureau gaan bijvoorbeeld ook na op welke zoekwoorden er gescoord moet worden. De linkbuilding-strategie wordt daarop aangepast. Zo wordt er bijvoorbeeld goed nagedacht over de ankertekst die een link krijgt. 

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *