Wilt je het imago van jouw bedrijf verbeteren? Hoe zit het met het verhogen van de verkoop
en het lanceren van nieuwe succesvolle producten? Dan moet je twee dingen begrijpen: het
eerste gaat over het belang van merkontwikkeling om jouw bedrijfsresultaten te verbeteren;
het tweede gaat over jouw merkpersoonlijkheid.

In dit artikel leggen we uit hoe je de eigenschappen van een merk kunt gebruiken om het
solide te maken, trouw aan de waarden die in het bedrijf worden beoefend, en om positieve
resultaten te genereren. Kijk eens aan!

Het belang van het merk in jouw bedrijf

Het merk is verantwoordelijk voor de perceptie van de klant van een product of bedrijf. Het
draagt zakelijke waarden over en geeft een identiteit aan het bedrijf. Meer dan de plicht om de
doelgroep te laten zien dat een bepaald product of dienst de capaciteit heeft om aan hun
behoeften en wensen te voldoen, is de identificatie die de consument ermee zal hebben, niet
alleen met wat het vertegenwoordigt, maar ook met wat het is en levert.

De visuele identiteit van een merk is de uitdrukking ervan

Er zijn enkele relevante items in de samenstelling van de visuele identiteit. Deze
eigenschappen worden door de grote merken zeer gewaardeerd:

– Naam: Het is door de merknaam dat de consument weet welke kwaliteiten en kenmerken hij
van het product of de dienst kan verwachten.

– Logo: Logo’s, uit het Grieks, betekent “concept”. Het zijn symbolen en grafische
voorstellingen van de merknaam die het concept weergeven.

– Logo: Niet te verwarren met merk. Logo is de vereniging van het logo (symbool) + de naam
(merk).

– Kleuren: De kleuren hebben verschillende betekenissen en effecten. Definieer de kleuren op
basis van jouw type bedrijf, het beeld dat jouw bedrijf wil geven en de visuele identiteit die je
wilt creëren.

Correcte positionering en het belang van een marketing communicatie bureau

De positionering zal de waardepropositie zijn die jouw merk zal opleveren en het is essentieel
dat het imago uit het verleden hetzelfde is als dat van jouw consumenten, anders heeft je geen
solide merk.

De merkontwikkeling strategie moet gebaseerd zijn op de eigen identiteit van het bedrijf, maar ook kijken naar de markt en het verschil dat het bedrijf heeft in zijn segment. Het is
noodzakelijk om de relevantie en eigenschappen te analyseren die jouw product
onderscheiden van jouw concurrenten.

Bij elk van deze stappen is het belangrijk om te rekenen op de steun van een marketing communicatie bureau, wat het proces vergemakkelijkt en de kans op fouten verkleint.

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *