Digital marketing agencies zijn de toekomst

In de moderne tijd waarin we nu leven wordt steeds meer de nadruk gelegd op het digitale. Papieren affiches worden bijvoorbeeld meer en meer vervangen door onlinecampagnes. Reclame vind je minder terug in je brievenbus en meer op Facebook en YouTube. Het is in deze sector dat een digital marketing agency op de voorgrond komt.

 

Wat is een digital marketing agency nu juist?

Een digital marketing agency is een bedrijf dat zich bezighoudt met onder meer online marketingcampagnes, Search Engine Optimalisation (SEO) en e-mailmarketing. Daarnaast leggen ze ook de nadruk op de advertising en zoals de term het zelf al zegt, marketing.

Als je jouw bedrijf in de picture wil zetten, kan je niet zonder een digital agency. Ze zijn vandaag de dag cruciaal om je bedrijf te lanceren.

 

Wat is Search Engine Optimalisation?

Search Engine Optimalisation, ook wel zoekmachine optimalisatie, is een onderdeel van de marketing en heeft als doel een bedrijf of organisatie bovenaan te laten verschijnen in de zoekresultaten van Google of een andere zoekmachine. Aangezien een vermelding in deze resultaten gratis is, kan dit een interessant alternatief zijn voor Search Engine Advertising (SEA). Zoekmachine optimalisatie is wel meer gericht op de lange termijn, waarbij je voortdurend het organisch zoekvolume naar de website van je bedrijf of organisatie gaat optimaliseren.

 

Wat houdt Search Engine Optimalisation in?

Er zijn drie aspecten die van belang zijn om aan SEO te doen. Een eerste aspect is linkbuilding. Met linkbuilding creëer je links van externe websites naar de website van jouw bedrijf of organisatie. Het doel hiervan is een hogere waardering te krijgen en dus hoger te komen in de zoekresultaten van Google.

Een tweede aspect is content optimalisatie. Hierbij onderzoek je bij welke tref- of zoekwoorden de grootste mogelijkheden hebben. Op basis van deze woorden worden teksten aangepast. Er worden onder meer metatags toegevoegd. Ze zorgen ervoor dat een zoekmachine als Google je pagina sneller kan vinden.

Een laatste aspect is de technische optimalisatie. Ook de manier waarop je website in elkaar zit op een technisch niveau speelt een belangrijke rol. Voorbeelden hiervan zijn snelle laadtijden, een mobielvriendelijke website of een website die makkelijk begrijpbaar is voor zoekmachines. Het belang van het technische luik valt zeker niet te onderschatten. Je kan er dus maar beter genoeg aandacht aan geven.

 

Waarom aan Search Engine Optimalisation doen?

Dit is eigenlijk heel eenvoudig. SEO zorgt voor een hogere ranking in zoekmachines als Google. Hoe hoger je ranking is, hoe meer kans er bestaat dat bezoekers op jouw website klikken. Zelf ga je ook zelden naar de tiende zoekpagina op Google als je informatie zoekt.  Wil je dus dat mensen jouw website vinden, dan is het zeker interessant om SEO eens te onderzoeken!

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *