Maar je bent er toch? En is dat niet genoeg? Natuurlijk niet. Dat jij een verhaal te vertellen hebt, garandeert je namelijk nog geen publiek.

Dus werk je aan je verhaal en maak je het zo aantrekkelijk mogelijk. Maar dan ben je er nog steeds niet. Nee, je zult professionals nodig hebben die je hierbij kunnen helpen, zodat jij je volledig op je onderneming kunt richten. Kortom, laat een volleerd communicatiebureau jouw verhaal vertellen! Zo weet je absoluut zeker dat je gevonden zult worden.

Je kunt je waarschijnlijk voorstellen dat je niet de enige in je branche bent die beweert uniek en de beste te zijn. Tenzij je een compleet nieuw gat in de markt hebt aangeboord, natuurlijk. Maar zo niet, dan zijn er dus meerdere bedrijven op zoek naar de aandacht van exact dezelfde doelgroep. De boodschap zal ook ongeveer gelijk zijn. Dus wat nou als je het antwoord zo hecht mogelijk aan de vraag weet te koppelen?

Daar kunnen de disciplines content en linkbuilding bij helpen. Deze assisteren je in het creëren en/of versterken van een geheel eigen identiteit. Zo zal jouw publiek gemakkelijker op jouw verhaal afkomen en hierdoor compleet geboeid zijn. Voor je het weet gaan de mensen die je probeert aan te trekken over tot handelen en stijgt jouw onderneming naar ongekende hoogten!

Content

Hier begint het mee, de basis van je verhaal. Maar je website moet dan wel een hele goeie verteller zijn. Breng je een boodschap op een heel omslachtige wijze of een andere manier die het publiek helemaal niet aanspreekt, dan ben je je doelgroep al gauw kwijt. Dat bedoelen we dus met het antwoord aan de vraag koppelen! Door professionals op het gebied van tekst hun gang te laten gaan, combineren zij populaire zoektermen die met jouw branche van doen hebben aan de teksten die zij schrijven. Zo wordt je publiek geïnformeerd en weet Google jou te vinden en weer naar het publiek te brengen! Volg je het nog…?

Kort gezegd komen andere vragen en zoektermen direct terug in de teksten. Google ziet dat en maakt jou één van de bovenste zoekresultaten, zodat je publiek jouw veel sneller tegen het lijf loopt. Zij het digitaal.

Tip: zorg dat de content van je website niet enkel uit tekst maar ook uit afbeeldingen, video’s, grafieken en andere interactieve elementen bestaat. Zo zul je je doelgroep nog meer weten te boeien.

Linkbuilding

Kwaliteit is één ding. Kwantiteit iets anders. Want zodra Google merkt dat jij op meerdere plekken op het Internet te vinden bent, zul je ook sneller stijgen in de zoekresultaten. Hier zal linkbuilding een grote rol in gaan spelen. Wat er eigenlijk gebeurt is dat verwijzingen naar jouw website op kwaliteitspagina’s terechtkomen. Met dit laatste worden sites bedoeld waar content op staat die er ook echt toe doet. Een daadwerkelijk verhaal in de vorm van een blog of recensie, bijvoorbeeld. Want hoe hoger de kwaliteit, hoe eerder Google genegen is om een tekst aan te prijzen. Kwalitatieve blogs die jou benoemen, worden door Google dus beloond. En daarmee jouw site ook!

 

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *