Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Een film nog meer!

Zo’n 150 jaar na Christus beschreef de wis- en natuurkundige Claudius Ptolomeus uit Alexandrië in zijn zesdelige Optica al het verschijnsel van bewegende beelden en hun nawerking. Film bestond toen niet, maar men wist wel dat een lichtindruk door het menselijk oog en daarmee de hersenen wordt vastgehouden. Het beeld blijft even op het netvlies ‘hangen’, wordt doorgegeven aan onze cortex en sterft dan uit. Dat is één van de redenen waarom film tegenwoordig zo vaak wordt ingezet. De moderne mens krijgt heel wat indrukken per dag te verwerken. Hij selecteert en kiest dan voor informatie die makkelijk tot hem komt. Dat geldt in nog sterkere mate voor animaties waarbij soms zeer complexe situaties in minder dan 15 seconden duidelijk worden.

Bij Broad maken we voornamelijk redactionele en journalistieke films, documentaires en bedrijfsfilms. Ze hangen soms tegen kunst aan, maar dat is meestal niet de bedoeling van onze klanten. Die willen kort en goed hun boodschap voor het voetlicht brengen en dat kunnen we. Daarbij zijn we zeker niet voor een langere film vervaard, getuige de documentaire die we voor A&A Holding hebben gemaakt en u hierboven kunt zien. ’t Is een interessant onderwerp over de wijze waarop identificatie dagelijks ons leven beïnvloed. Maar het kan ook heel kort. Zoals het filmpje hieronder van onze klant Alarmlabel dat aantoont dat eventuele diefstal bij de kassa van de supermarkt tegenwoordig niet meer loont.